Sunday 15 March 2015

Belediyeler ve Sorunlarımızın Çözümü

Günlük hayatta çok fazla insanla karşılaşıyoruz. Birçoğu şikayet etme telaşında. Şikayetleri ise genelde yanlış kurumlara/kişilere yapıyoruz. Şikayet kültürü ile ilgili düşüncelerimi bu konuya özel blog yazımda bulabilirsiniz. Bugünkü konumuz Belediyeler ve Sorunlarımızın Çözümü!

Birkaç sene önce Bahçeşehir Üniversitesi'nin Yerel Yönetimler Okulu'na gittiğimde katılımcılardan olan İETT genel müdür yardımcısına şikayet hattının çalışmamasına dair soru yöneltmiştim. Yeni olduğunu sistemin, yakında düzeleceğini söyledi. Bir ay kadar sonra müşteri hizmetleri hattı ciddi anlamda şikayet almaya başlamıştı. O zamandan bu yana sürekli kullanıyorum ve bildirimleri de alıyorum. İlgilenenler için 153 İBB Beyaz Masa arandıktan sonra 2 ve tekrar 2'ye tuşladığınızda bir yetkiliye bağlanıyorsunuz. Şikayetinizi yaptığınızda da hemen geri bildirimi alabiliyorsunuz.

Etrafımda olup bitenle ilgili şikayetleri yapmaya devam ediyorum o zamandan bu yana. En son şikayetlerimden biri Zincirlikuyu'da Zorlu Centre'nin karşısındaki devasa reklam panolarının dışarıya yaptığı çıkıntılardı. Zaten dar olan kaldırım bu çıkıntılar yüzünden daha da darlaşıyordu. Fotoğrafı sağ tarafta görebilirsiniz. 153 İBB Beyaz Masa'yı birkaç defa konuyla ilgili aramama rağmen en son seferde şöyle bir geri dönüş aldım:

İlgi : 24.02.2015 12:27:01 Tarih ve ..... Nolu Başvurunuz
Müdürlüğümüze iletmiş olduğunuz başvurunuzda yer alan konu ile ilgili İstanbul Büyükşehir Belediyesi Avrupa Yakası Zabıta Müdürlüğü ile görüşülmüştür. Görüşme neticesinde tarafımıza verilen bilgi aşağıdaki gibidir:

“Reklam-İlan Denetim Zabıta Amirliği ekibince ilgi şikayet iletisine istinaden yapılan kontroller neticesinde, şikayete konu olabilecek herhangi bir olumsuzluğa rastlanılmamış olup, devam etmekte olan inşaatın paravan sistemi olduğu görülmüştür.’’ 

Bu cevaba karşılık ben de şöyle bir cevap yazdım:

"Sayın ilgili,
Bahsettiğim yerdeki reklam panolarının aynı zamanda inşaatın etrafını kaplamak amaçlı kullanıldığı doğrudur. Fakat bu reklam panolarının dışarı çıkıntı yapan kısımları zaten dar olan kaldırımı daha da darlaştırmaktadır. Dışarı çıkıntı derken kastım ayakkabı, sosyal medya hesapları gibi kısımların yüzeyden dışarı çıkmasıdır. Talebim reklam panolarının düz olması, dışarıya çıkıntıların tamamen kaldırılmasıdır.
Aynı zamanda reklam firmasının çalışmaları kimi zaman mesai bitiminde olduğu ve kullanılan vinçten dolayı yoldan yürümek zorunda kaldığımızı da ayrıca belirtmek isterim. Bu durum ciddi anlamda yayaların can güvenliğini tehlikeye attığından ilgili firmanın konuyla alakalı uyarılmasını da talep ediyorum.
İyi çalışmalar."

Sonuç: Birkaç gün önce bu çıkıntılar sökülüyordu. Sağda ve alttaki fotoğraflardan durumu görebilirsiniz. Bir daha takılması durumunda tekrar arayıp şikayetimi yapacağım. Değiştirilen reklam panolarında düz bir yüzey var. Umarım böyle devam ederler.


Bir başka konu ise Yenibosna Dereyolu'nda E5'e çıkan merdivenle ilgili. Bu merdiven hem binaya yapışık gidiyor hem de sanırım açıldığından bu yana (1999) değişmediği için oldukça çürümüştü. Bir akşam inerken neredeyse düşecektim ve hemen sonrasında yine 153 İBB Beyaz Masa'yı aradım. Bir hafta kadar sonra bir yetkili beni arayıp belirttiğim yerin yatırım kapsamına alındığı bilgisini verdi. Geçenlerde geçerken farkettim ki merdiven değiştirilmiş. Eski fotoğrafını bulsam onu da koyacaktım ama yok ne yazık ki.

Demek istediğim ister kabul edin ister etmeyin, şikayetinizi doğru kuruma yapıp sonrasında da takibini doğru yaparsanız ve gerektiğinde aldığınız cevaba itiraz ederseniz sonuç alabilirsiniz. Tek mesele biraz sabır ve istek.



Güncelleme:
Reklam panolarının dışarı yaptığı çıkıntılarla kaldırımı daraltmalarıyla ilgili ikinci şikayetimden sonra aldığım cevap aşağıda:

Sayın AZEM ALPTEKIN ;
 İlgi : 02.03.2015 17:00:03 Tarih ve ..... Nolu Başvurunuz
Müdürlüğümüze iletmiş olduğunuz başvurunuzda yer alan konu ile ilgili İstanbul Büyükşehir Belediyesi Avrupa Yakası Zabıta Müdürlüğü ile görüşülmüştür. Görüşme neticesinde tarafımıza verilen bilgi aşağıdaki gibidir:
“Reklam-İlan Denetim Zabıta Amirliği ekibince ilgi şikayet iletisine istinaden yapılan kontroller neticesinde, şikayete konu firma ilgililerine kaldırımı daraltmamaları konusunda gerekli uyarılar yapılmıştır.’’
Yani ısrarcı olununca sonuç alınabiliyor. Şimdiki hedefim Zorlu Centre'nin etrafındaki yeni yapılan yollara yaya çizgilerinin ve hız kesicilerin yapılması. Bakalım ne kadar sürede cevap alabileceğim. 

No comments:

Post a Comment